Not So Readers

Seha's Residence

Monday, August 15, 2011

SUDDENLY SEBAK!



Assalamualaikum cucu-cucu Nenek...


Tibe-tibe malam ni Nenek rase sebak sangat. Tak tau kenape. Hati ni rase nak nangis je. Tangki air mate ni rase macam nak pecah je. Hurmm. Okeylah. Nenek nak pegi gerak Ayah. Nak nanges kat Ayah :( Siyes! Sedih sangat hati ni. Selamat Malam sume. Nenek sayang Cucu-cucu Nenek. Jage diri. Okeyh! Bai.












Semoge hari esok kembali cerah dan Nenek mampu ketawa seperti biasa....






الَّذِينَ آَمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ

" Orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingat Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah-lah hati menjadi tenteram."
(QS Ar-Ra’du ayat 28)




DOA KETIKA SEDIH



Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hambaMu, anak kepada hambaMu, anak kepada hamba perempuanMu, ubun-ubunku di tanganMu, terlaksana ke atasku hukumanMu dan adil kehakimanMu terhadapku, aku memohon kepadaMu dengan setiap nama yang Engkau namakan dengannya diriMu, atau Engkau turunkan di dalam kitabMu, atau Engkau telah mengajarnya kepada seseorang daripada makhlukMu atau yang tersembunyi pada ilmu ghaib di sisiMu, jadikanlah Al-Quran penenang hatiku, cahaya di dadaku, penghapus kedukaanku dan penghilang kesusahanku.










Pesan Nenek pade Cucunye : DOA HARIAN buat kite sume..








2 comments:

YanaMIB said...

awat sedey2 nek..nnt nmpk lg tua..eh..! ni cucu dtg visit nenek..jgn bersedih lagi nek! =P

Baju24.com said...

shop with us :) do check our webstore to get our latest trendy item, happy shopping :)

www.baju24.com
http://baju24.blogspot.com
@baju24